Reduvation Research Group’s 2022 Publications
10/08/2025
Share
The 2022 annual report from the Reduvation Research Group provides a comprehensive overview of their work in Educational Sciences, Business and Management, and Policy. This publication highlights the group's ongoing research and offers valuable insights into current trends and developments within these fields. While not a groundbreaking milestone, the report showcases the group's consistent contributions and reflects their dedication to advancing knowledge and fostering practical applications in education, business, and policy.
Publication list of 2022 (see here)
- Phan, T. T. T. (2022). Employing Project Work in a Vietnamese EFL Undergraduate Class to Promote Autonomy. Vietnam Journal of Education, 6(2). https://doi.org/10.52296/vje.2022.194
- Qoyyimah, U., Agustiawan, Y., Phan, T.-T. T., Maisarah, M., & Fanani, A. (2022). Critical Pedagogy through Genre-Based Pedagogy for Developing Students’ Writing Skills: Strategies and Challenges. NOBEL: Journal of Literature and Language Teaching, 13(1), 98–116. https://doi.org/10.15642/NOBEL.2022.13.1.98-116
- Pham, T. T. K., Vu, D. T., & Dinh, V.-H. (2022). The Impact of Academic Aspect Quality on Student Disengagement in Higher Education. Education Sciences, 12(8), 507. https://doi.org/10.3390/educsci12080507
- Le, T.-V., Pham, H.-H., & Tran, V. B. (2022). A Bibliometric Analysis of Studies on ‘Start-up Success’ Covering the Period 1981-2019. Journal of Scientometric Research, 11(2), 212–225. https://doi.org/10.5530/jscires.11.2.23
- Dinh, N. T., Luong, D.-H., & Pham, H.-H. (2022). A bibliometric review of research on employability: dataset from Scopus between 1972 and 2019. Higher Education, Skills and Work-Based Learning. https://doi.org/10.1108/HESWBL-02-2022-0031
- Pham, H.-H., Hoang, A.-D., Lai, S.-L., Dong, T.-K.-T., Tran, L. H. N., Ho, M.-T., & Vuong, Q.-H. (2022). International education as an export sector: an investigation of 49 Vietnamese universities and colleges using Bayesian analysis. Globalisation, Societies and Education, 1–19. https://doi.org/10.1080/14767724.2022.2081536
- Phan, T. T. T., Vu, C. T., Doan, T. P. T., Luong, D. H., Bui, T.-P., Le, T.-H., & Nguyen, D.-H. (2022). Two decades of studies on learning management system in higher education: A bibliometric analysis with Scopus database 2000-2020. Journal of University Teaching & Learning Practice, 19(3)
- Nguyen, T. T., Cao, T. Q., Phung, H. T. T., Nguyen, T. T., Phan, T. T. T., & Pham, H.-H. (2022). Parents as Customers: The Influence of School Reputation on Satisfaction, Feedback, and Loyalty of Vietnamese Secondary Students’ Parents. Corporate Reputation Review. https://doi.org/10.1057/s41299-022-00144-w
- Phan, T. T. T. (2022). Đặc điểm xuất bản và các công bố tiêu biểu trong khoa học giáo dục Việt Nam giai đoạn 1991 – 2019. Tạp Chí Khoa Học Giáo Dục Việt Nam, 18(5), 14–19. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12210503
- Phan , T. T. T. (2022). Xu hướng công bố khoa học giáo dục của Việt Nam giai đoạn 1991-2019: phân tích trắc lượng từ cơ sở dữ liệu Scopus. Tạp Chí Giáo dục, 22(9), 46–51. https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/420
- Phan , T. T. T. (2022). Xu hướng hợp tác trong xuất bản quốc tế về KHGD Việt Nam giai đoạn 1991 - 2019. Tạp Chí Giáo dục
- Phan , T. T. T. (2022). Xu hướng đa dạng hóa các bảng xếp hạng đại học toàn cầu. Tạp Chí Giáo dục, 22(12), 54–58. https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/459
- Nguyen, V. L., Luong, D.-H., & Pham, H.-H. (2022). Science beyond English: to what extent do Vietnamese scholars publish in non-English languages? Science Editing, 9(2), 105–111. https://doi.org/10.6087/kcse.275
- Phan, T. T. T. (2022). Sự tham gia của các trường đại học tại khu vực Đông Nam Á trong bảng xếp hạng THE Impact. Tạp Chí Khoa Học Giáo Dục Việt Nam, 18(10), 75–80. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12211013
- Phan , T. T. T. (2022). Tự chủ của người học ngoại ngữ tại Việt Nam: một phân tích so sánh giữa lý thuyết, chính sách và quan điểm của giáo viên. Tạp Chí Giáo dục
- Phan , T. T. T. (2022). Thúc đẩy tự chủ ở người học ngoại ngữ thông qua ứng dụng phương pháp dạy học qua dự án: Một nghiên cứu trường hợp. Tạp Chí Giáo dục
- Phan, T. T. T., & Dinh, H. T. T. (2022). Mối liên hệ giữa kinh nghiệm và năng lực của giáo viên với thói quen tham gia các hoạt động phát triển chuyên môn. Tạp Chí Khoa Học Giáo Dục Việt Nam, 18(7), 23–28. https://doi.org/10.15625/2615-8957/12210704
Recent news